söndag 7 november 2010

Helgen som gick...

Som jag berättat innan har jag just nu ett humör som åker lite bergodalbana.
Detta beror mestadels på den analkande vintern men även på små händelser i min vardag.
Då jag kom hem i fredags var jag mentalt slut. Det har varit en lång arbetsvecka trots att jag var ledig i tisdags.
Jag bytte genast om till myskläder och spenderade kvällen framför idol med några koppar chai-té, långt från partylivet.
Lördagen var planlös så jag och katterna myste runt i lägenheten och undvek allt nyttigt som borde göras. Framåt kvällen hörde Christian av sig och undrade om jag ville umgås lite. Klart att jag ville!
Jag åkte hem till Christian och Jonas för att umgås innan vi tillsammans skulle in till stan. Nu slumpade det sig så att vi aldrig kom iväg. Som vanligt hade vi det supermysigt och tiden bara flög iväg så vi blev kvar hemma.
Då jag vaknade i morse surfade jag genast in på tv4 play för att se reprisen av det fantastiska feel good-programmet "Så mycket bättre". Enligt mig det bästa som går på tv just nu och känslan av programmet har hållit sig kvar hela dagen.
Trots få timmar sömn har jag idag gjort de saker som jag inte gjorde i lördags och känner mig nu ganska nöjd med mig själv. Nu har jag landat och tror att jag i morgon är beredd att möta världen igen. Hoppas veckan blir mindre påfrestande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar