lördag 24 mars 2012

Trivas i sitt eget sällskap?

Jag blir så imponerad av folk som säger att det var så skönt att sitta ensam en lördagkväll.
Då tänker jag genast, hur?
Är det så att man KAN gilla att vara ensam eller stämmer kanske min teori att det endast gäller folk som har partner?
Jag kan förstå om man alltid har sällskap att man kan uppskatta EN kväll i ensamhet, inte mer..
I bland tror jag att jag hittat så mycket ballans att jag kan trivas i mitt eget sällskap.
Jag ställer in mig på att i kväll är det bara jag och katterna och känner mig helt till freds. Tills kvällen sakta närmar sig... Då börjar jag misströsta och inser att det absolut inte är speciellt trevligt att vara själv.
Jag kommer nog aldrig komma så långt i min personliga utveckling att jag njuter av mitt eget sällskap.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar