söndag 26 juni 2011

Midsommarhelgen som gick

Det blev ett mysigt midsommarfirande med Henke och Jonas.
Tyvärr är vi alltid på tok för entusiastiska då vi planerar allt gott vi ska äta.
Det blir liksom aldrig tid och ork att få i sig allt.
I år åt vi i alla fall jordgubbar (förra året gick dom inte att få ner).
Vi köpte sill hos fiskhandlaren utanför Willys i gamlestan och är överens. Godare sill har vi aldrig ätit! Jag är absolut ingen sillmänniska men den var fantastisk.
Kanske var det stunden och sällskapet som gjorde den perfekt men vad spelar det för roll?
Grillningen höll på att blåsa bort i stormen men Henke är en klippa med sin småländska envishet så grillat kött blev det. Inget tråkigt dåligt grillat kött utan perfekt grillat!
Efter alkohol och singstar avslutades kvällen med glass och jordgubbar.
Henke skulle köra tidigt nästa morgon så vi avrundade kvällen relativt tidigt.
Midsommardagen inledes med städning och sedan kom Jonas hem till mig och vi spelade Wii mest hela dagen ackompanjerat med choklad och läsk, ingen nyttig dag.
Idag har jag varit lite nyttigare. Började dagen med en promenad till affären och köpte frukost. Efter en lång frukost och lite mer lugn och ro hade jag fått nog. Det var dags att bege sig till gymmet. 1,5 timma gym, 500 meter simning och en timmas vattenpass spinn/styrka. Det var tufft!
Efter det träningspasset var jag väl värd min sallad och en köttbit.
Nu sitter jag här mätt, trött och laddad för en nu vecka med nya möjligheter.
Torktumlaren brummar i bakgrunden och Archimedes spinner högt i min famn. Nu ska resten av kvällen ägnas till mina små vilddjur.
Hoppas ni oxå har haft en härlig helg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar