söndag 9 oktober 2011

Höststädning

Som kanske någon lade märke till så har jag spenderat min helg i lugn och ro hemma.
Eller lugn och ro kanske var att ta i.
Jag har passat på att tvätta fönster och städa lite här hemma.
Har även planterat om blommor och busat en hel del med katterna.
Jag brukar få lite panik av att vara hemma en hel helg utan att träffa några vänner men det har jag faktiskt inte kännt av.
Det kan ju bero på den oändliga mängd spel av Wordfeud som hunnits med och sedan är det ju tv och dator som håller mig i kontakt med världen.

Jag vet inte riktigt men för tillfället har jag inte så stor lust att festa. Jag trivs ganska bra i mitt soffhörn med en kopp chaite. Men det är klart att det delvis känns ensamt. Saknar Kristian galet mycket just nu efter att ha haft honom här hemma i nästan 2 veckor. Det är konstigt att man utan blodsband kan hitta någon som betyder så mycket att man blir familj.
Familjen känns viktig helt enkelt. Jag är lyckligt lottad som har en fantastisk familj och under hösten träffas vi en del då våra födelsedagar infaller då.

Den kommande veckan blir det som vanligt fokus på träning, mat och jobb. Känns lite som ett ekorrhjul ibland men jag hoppas verkligen att det är värt det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar