tisdag 11 oktober 2011

Träning och kost

Att jag tränar en del kan väl inte ha undgått någon som känner mig det minsta.
I våras tränade jag 12-15 timmar i veckan och det kändes kanske lite väl mycket.
Det som prioriterats bort är vänner och det känns inte riktigt bra.
Att jag sedan inte heller har nått de resultat som jag tycker att jag är värd har fått mig ganska deppig.
För några veckor sedan bestämde jag att någon förändring måste ske.
Skulle jag då ge upp och lägga tiden på mina vänner i stället?
Nej, träningen har nu blivit en viktig del i min vardag och jag tycker till och med att det är ganska kul. Mitt beslut blev att anlita en personlig tränare.
Det kostar lite men förhoppningsvis hjälper det mig in på rätt spår.
Jag har fått ett nytt träningsprogram och så har hon konstaterat att jag äter för lite. Det kändes ju konstigt att höra men tydligen vill inte kroppen förbränna om den inte tror att den får ny näring som ersättning. Kostgenomgången ska vi ta víd nästa träff men som förberedelse har jag blivit rekommenderad att äta mellanmål med frukt och nötter. Jag äter nu typ var 3dje eller 4de timma och det sticker tydligen folk i ögonen. Min kollega tyckte idag att det var viktigt att berätta att det finns socker i frukt och att jag inte bör äta så mycket frukt.
Det var nog snällt menat men jag tar så fruktansvärt illa vid mig då folk kommenterar vad jag äter. Jag skulle tro att det hela handlar om mitt dåliga självförtroende och min egen självkänsla men jag kan inte rå för det.
Antar att det blir nästa sak att jobba med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar