lördag 27 november 2010

Dagenst tips

Dagens tips från mig till er...
Har ni tänkt att få mycket nyttigt gjort under helgen så skaffa inte en ny kattunge.
Jag hade så stora planer.
Det skulle städas och bakas. Planen var uppdelad i delmål som skulle vara uppnådda i kväll. I morgon kväll skulle min lägenhet vara riktigt välstädad.
Så kom då Archimedes in i mitt liv...
Han är ett litet energiknippe som älskar mänsklig kontakt.
Jag börjar med något nyttigt men det slutar alltid med att jag antingen, busar eller kelar med den lilla krabaten. Om jag är borta för länge från soffan (som tydligen har blivit vår bas) så springer han runt fötterna och piper eller försöker klättra upp längst benet.
Tjejerna tycker fortfarande inte om honom så där får jag ingen avlastning.
Jag vet inte riktigt hur detta ska lösas då mina bröder ska hälsa på och de är allergiska mot katter.
Nåväl jag har några timmar till på denna helgen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar