söndag 21 november 2010

En helg full av gemenskap

Som vanligt har helgen bara flugit förbi.
Men jag har hunnit umgås med härliga vänner och myst med mina katter så det har varit en bra helg.
I fredags hade Max spelning på Valand och det kunde jag ju inte missa.
Vi var många som var där och stämningen var på topp.
På lördagen vaknade jag på ett strålande humör. Jag låg i sängen och myste med mina små vilddjur och livet var härligt. Jag och Henke hade bokat upp en dag tillsammans och lyckligtvis var han på samma strålande humör och vi skrattade och skojade mest hela dagen. Vi hade bestämt middag med våra kompisar Jonas och Christian så dagen spenderades i Henkes kök. Vi lagade chokladmousse, potatisgratäng och kött. Vi jobbar bra ihop i köket och har oftast hysteriskt kul under tiden och denna dagen avr absolut inget undantag.
Då Jonas och Christian dök upp så hade vi som vanligt en fantastiskt trevlig kväll. Vi åt och drack och drack och drack. Framåt småtimmarna bestämde vi oss för att ta en tur till fantastiska Bee. Där var det party som hette duga. Markus spelade musiken och då kan ju inte jag stå stilla. Jag dansade mig igenom resten av kvällen och hade otroligt kul.
Idag har det varit 1-års-kalas för söta Nellie och hon älskade grisen som hon fick av mig och Henke. Jennie hade bakat en fantastiskt god tårta och det var som vanligt mysigt att umgås.
Jag och Henke bestämde oss för att ha bakiseftermiddag och köpte med oss pizza som åts framför tvn i soffan. Efter en stund kom rastlösa Kristian hem och lurade med oss på en tur till liseberg. Det var mysigt och jag är riktigt glad över den kvalitetstid som jag fick med två av mina bästa vänner.
Nu är det dock dags att krypa ner i sängen så att jag orkar med morgondagen.
Efter denna toppenhelgen borde det vara lätt att komma tillbaka till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar