söndag 13 mars 2011

Helg i schlagerns tecken

I helgen var det då dags.
Årets final av melodifestivalen gick av stapeln.
Många av mina mest schlagertokiga vänner fanns på plats i Globen men jag var hemma i Götet.
Två av mina kompisar har som tradition att ha fest just på finaldagen och i år var inget undantag. Så naturligtvis fanns jag med på festen där den STORA tvn med hemmabioljud stod i centrum.
En fantastisk tillställning med mycket folk, godis i alla former, ballonger, cerpentiner, alkohol och naturligtvis alla mellolåtar man kan önska sig.
Alla hade sin favorit och stämningen var verkligen på topp. Alltid var det någon som blev glad över poängen som delades ut och jublade.
Efter genomlyssningen tippade jag faktiskt rätt topp 3 och den blev precis som jag ville ha den. Jag har gillat Saades låt sedan första smyglyssningen.
Trots att några väldigt bra låtar (i mitt tycke) saknades så tyckte jag att finalen höll hög klass. Alla kan ju inte tycka om allt och naturligtvis fanns det låtar som jag gärna hade bytt ut mot de "bra" låtarna.
Efter några timmar på mellofesten åkte jag in mot stan för att få min helgdos av Bee. Det var en lång kö utanför och stället var knökat! Christo spelade musiken och resten av personalen slet som djur för att kunna passa upp alla.
Som vanligt var det fantastiskt och jag hängde hos DJn och diggade till musiken i vanlig ordning.
Dagen har varit seg. Det har mest varit kattkel och uppdatering av allt från Japansituationen till alla mellobloggar.
Det blir en tidig kväll då klockan faktiskt ringer halv sex så att jag kommer iväg till simhallen innan jobbet. Men det gör inte så mycket, jag är ganska nöjd med helg nu. Dags att ta tag i vardagen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar