söndag 13 juni 2010

Ballans?


Söndag morgon och äntligen orkar jag ta mig för att skriva lite.
Solen tittar ibland fram från en regntung himmel och jag funderar allvarligt på att åka till stan en stund.
Skulle vilja shoppa lite, det var ett tag sedan sist. Kanske en lunch på Bee, vem vet?
I övrigt känns det att den riktiga sommaren börjar närma sig. Alla börjar prata semester och vad som ska hittas på. Detta är en härligt tid, då planerna är just planer. Någonting att drömma om som ger brännsle.
Jag fuskade lite och köpte hem kiviks måltidsdryck björnbär. Detta förknippar jag med min årliga sommarvecka i Sthlm, då jag och Patrik brukar sitta i solen på balkongen och dricka detta med mycket is. Så fort jag häller upp ett glas så uppfylls jag av längtan. Längtan efter sommar, Patrik, sol, aktiviteter och ledighet.

Medan jag har skrivit detta så har solen jagat bort de grå molnen och dagen ser bra ut. Dags att ge mig av tror jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar