söndag 27 juni 2010

Midsommar

Då var midsommar över för denna gång...
Skönt tycker jag som har ont av pressen att allt ska vara så kul just denna dag.
De senaste månaderna har varit sjukt upptagen mest hela tiden och ibland undrar jag när jag ska ha tid att leva också. Egentligen är detta inte helt sant. Jag ju har lediga dagar utan planer men vet inte riktigt att utnyttja dem till att leva.
I vilket fall trots många härliga vänner så var inte midsommar planerad.
Tack och lov var det likadant för Henke så vi åkte till Floda (Henkes föräldrars hus som stod tomt)där vi grillade och bara mös. Det var verkligen mysigt trots att det inte var någon fest.
Då vi vaknade på midsommardagens morgon så var vädret perfekt. Vi spenderade den första halvan av dagen i trädgården och eftermiddagen med en långpromenad runt Nääs slott. På kvällen blev vi hembjudna till Christian och Jonas för att umgås över ett glas rosé eller fem. Vi har alltid underbart trevligt då vi ses. Midsommardagen är den dag jag kommer att minnas bäst av denna helgen..
Vad som kanske inte är lika positivt är att jag brände mig ordentligt i solen och är idag röd som en kräfta. Detta gör att jag bestämde mig för att stanna inne idag.
Hoppas att det värsta har lagt sig tills i morgon för jag vill verkligen ut isolen och njuta av vädret.

1 kommentar: