lördag 22 maj 2010

Propellerplan

I onsdags var det dags för en liten arbetsresa till tyskland.
Vi har en fabrik i Schweinfurt och det är ganska vanligt att vi anställda på företaget åker mellan dessa orter.
Jag antar att någon tröttnade på flygplanskontroller och väntetid då Scweinfurt ligger en bra bit från närmsta trafikflygplats. Därför har det inhandlats ett eget plan (kallad skytteln)som traffikerar sträckan Gbg-schweinfurt och tillbaka två gånger om dagen vid behov.
Planet har plats för 7 passagerare och 2 piloter. En pytteliten konservburk driven av propellrar.
Att ta sig i och ur ett plan där man inte kan gå upprätt är väl inte världens mest bekväma men faktiskt så är resan helt ok. Ljudnivån är ganska hög men man sitter och småpratar på vägen och hamnar direkt på slutdestinationen. Åker man från Schweinfurt åker man direkt från ett privat flygfält där inga andra kommersiella flyg avgår och taxin släpper av på startbanan.

Denna resa gjorde att jag tyvärr missade en viktig fest.... Nämligen Klubbkampen!
Tydligen så var det väldigt mycket folk... I Barbees bar... och bästa festen precis som utlovat.
Ibland verkar det som att tillställningar man missar alltid är de bästa. Det kan ju bero på att man så mycket önskar att man varit med att allt som berättas låter roligare än något man själv upplevt.. Jag önskar jag hade varit där hos mina vänner men är väldigt glad att det var roligt och blev en succé.

idag fyller söta Emma år!
Vi ska träffas och äta middag innan kvällen fortsätter på Barbee.
Innan dess ska det tränas och hängas lite med Henke.
Solen skiner och livet är härligt!

1 kommentar:

  1. Klubbkampen var jättekul... men du saknades!!! Ska bli kul att se dig ikväll och få kramas lite... Puss min söta!

    SvaraRadera