söndag 2 maj 2010

Vilken rolig weekend!

I torsdags vaknade jag till ledighet. En resa till stockholm var inplanerad för att ta en liten Åbo-kryssning med kompisar.
Jag och Henke hade bokat tillsammans och tågresan var rolig. Vi pratade, bråkade och sjöng. Lite busiga i humöret och förväntansfulla inför kryssningen.
Vi var uppe relativt tidigt och hann med lite fika och fönstershopping innan det var dags att möta upp Markus som kom med ett senare tåg.
Hans resa hade inte varit lika kul och vi bestämde oss för att ta en öl och varva ner lite innan fortsättningen på dagen.
Jag och Henke var fortfarande på bushumör och det smittade av sig lite på Markus som ganska fort blev på gott humör han oxå.
Strax blev det dags att åka till hamnen för att borda Galaxy.
Väl på båten installerade vi oss i hytterna och fixade oss för kvällen innan det blev en trevlig middag med gott vin till.
Därefter var vi ju tvungna att handla lite taxfree för att sedan koppla av i Markus hytt. Vi drack lite amaretto och bara umgicks innan det var dags att ge sig ut för att se vad båten hade att erbjuda.
Vi träffade mycket folk och Markus spelning på båtens största dansgolv var lyckad och mycket uppskattad.
Dagen efter chillade vi och kollade på karaoke fram till att båten lade till och vi begav oss till scandic Malmen för ytterligare ett dygn i Sthlm.
På kvällen träffade vi Sthlm-kompisar och gick sedan ut och klubbade.
Redan vid 3 var vi alla trötta och bestämde oss för att det var dags att gå hem och sova.
På söndagen var vi ute och fikade innan det var dags för mig och Henke att åka hem till Gbg. Markus stannade kvar för att få umgås lite med sin bror med familj.
Borta är bra och jag hade så fantastiskt roligt. Det var härligt att få mycket kvalitetstid med mina bästa vänner men att komma hem till katterna är alltid fantastiskt. Det blev att sova tidigt, trött efter alla festligheter.
Idag har jag träffat familjen. Min svärsyster fyller år idag. Grattis Diana!!
Vi har suttit i trädgården och grillat och dagen har varit fantastisk.
Nu är det dags att sova för att kunna möta en ny vecka och dess utmaningar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar