måndag 17 maj 2010

Regnbågspromenad

Jag var så förfärligt trött i gårkväll men jag vill ju berätta!

Det har varit HBT-festival i min stad. En festival som för mig har betytt långa kvällar med fest. Det har varit mycket folk och mitt favvotillhåll Bee har varit välbesökt.
Festivalen avslutades med en parad "Regnbågspromenaden" från operan till Götaplatsen.
Jag och många med mig var lite orolig inför paraden. Tänk om vi bara blev typ 50 personer. Det skulle vara lite pinsamt.. Men hursom tänkte jag gå med och visa Göteborgarna min del av verkligheten. Då jag träffade Markus vid Barbees stora fana så var vi verkligen inte många. En efter en dök upp och till slut var vi över 100 personer som gick bakom Barbees fana och i hela tåget var vi tusentals.
Det var fantastiskt roligt och vi alla var stolta över att få representera Barbee.
Beebars bil ledde oss med dunkande partymusik och vi dansade vår väg upp för avenyn.

Efteråt var vi alla lite hungriga och frusna så vi bestämde oss för lite middag på Beebar. Det var ett glatt gäng som satte sig till bords och vårt sällskap utökades hela tiden med fler vänner. Det åts och dracks och pratades. En helt fantastisk kväll helt enkelt.
Då klockan passerade nio var jag totalt utmattad och det fanns inget annat alternativ än att fortast möjligt hitta en spårvagn som förde mig till mitt hem och min säng. Jag somnade nog innan huvudet träffade kudden otroligt nöjd med dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar