söndag 30 maj 2010

ESC och helgen som gick

Tyskland var helt klart den värdiga vinnaren av ESC 2010.
Att Island inte fick fler poäng är för mig en gåta.

Jag erkänner, jag är schlagernörd. Jag älskar Mello, ESC och hela cirkusen runt det hela. Tidigare år har jag varit mer noga med att lyssna in mig ordentligt på låtarna. Att det inte blev så i år handlade inte om ointresse utan tidsbrist.
Min minst lika (nåja, mer då) schlagertokiga kompis Markus var i Oslo hela helgen och det har fattats mig lite att göra detta utan honom.
Tur att jag har Jonas, absolut ej schlagerDJ och bara houseälskare,DJ Xavio som har tittat och kommenterat och varit mitt bollplank den senaste veckan:)

Helgen har i vanlig ordning bara flygit förbi.
I fredags hämtade Henke upp mig efter jobbet för en svettig timma i gymmet.
Sedan åkte vi iväg och handlade. Dels så väntade vi hem Kristian (som bor hos mig men alltid är på resande fot) och dels så hade vi bestämt med våra fantastiska vänner Jonas och Christian att bjuda dem på middag på lördagen.
Väl hemma slängde vi ihop lite pasta och började piffa inför kvällen som skulle spenderas på Bee och Park Lane.
Det blev en galet rolig kväll med lite väl mycket alkohol.
Efter en sådan kväll är oddsen ganska dåliga för att få en lika bra dag/kväll nästa dag. Jag är dock en vinnare!
Henke kom hem till mig ganska tidigt igår (lördag) och tillsammans fixade vi lite i lägenheten och förberedde maten. Kristian var hemma några timmar tills han skulle träffa kompisar på stan och det var en riktig mysdag.
Christian och Jonas dök upp framåt kvällen och vi åt och drack och kollade ESC.
Det var en fantastiskt trevlig kväll och under omröstningarna begav vi oss till Bee.
På Bee var det gott om folk och alla verkade vara på ett riktigt partyhumör.
Vi dansade, sjöng, snackade och drack. En magisk kväll!

Jag trodde att jag skulle vara riktigt trött idag men så är det absolut inte.
Trots det så ska jag nog inte hitta på något (förutom diska) idag.
Jag behöver en slappardag ibland och med tanke på min arbetssituation just nu är det viktigt att jag tvingar mig att koppla av lite om jag ska ha någon energi kvar.
Jag tycker alltid att helgerna är för korta men det känns som att jag har utnyttjat denna på bästa sätt.
Hoppas att ni har haft det lika bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar