tisdag 11 maj 2010

Världsberömd ceasarsallad?

Dagen igår var seg.
Jag hade inte rätt energi och allt var lite jobbigt.
Det märktes inte minst på träningen som nätt och jämt genomleds utan speciella resultat.
Hursom så hade jag i alla fall lovat att träffa mina kolleger från Italien som kom till Sverige för att under tisdagen delta i en utbildning. Jag var, som ni kanske har märkt, lagom motiverad.
Redan då jag träffade dessa sprudlande tjejer så förändrades mitt humör.
Dom var glada över att vara i Göteborg och nyfikna på att få se min del av stan.
Jag bestämde mig för att ta med dem till mitt absoluta favvoställe.. Bee kök & bar.
Redan då vi kom in såg jag hur dom imponerades. Superlativen haglade. Något liknande skulle man aldrig kunna hitta i Italien. Då vi satte oss till bords förklarade dom fnissande att dom kände det som om de var med i sex and the city. Hela atmosfären, de snygga servitörerna och tjejsnack till bords.
Vi alla beställde in en ceasarsallad var och till det öl.
Om de var imponerade av lokalerna så var maten kronan på verket. Bästa ceasarsalladen de någonsin har ätit, låter det som ett bra betyg?
Efter maten mötte en kompis till dem upp och vi satt bara och pratade och smuttade på vår öl. Många skratt senare och alldeles för sent tidsmässigt bröt vi upp och det var dags att bege sig hemåt. Trots den sena timmen så ställdes klockan på 5.30 för att komma upp i tid för min simning och sedan slocknade jag, nöjd med kvällen.
I morse vaknade jag på gott humör och dagen har gått i flitens tecken.
Efter en produktiv dag var det skönt att komma hem och krypa upp i soffan och ägna sig åt ingenting.
I morgon är det "fredag" och party på Bee är inplanerat. Vi ses väl?

2 kommentarer: