tisdag 11 januari 2011

Och hur går det med Archimedes?

Det är en fråga jag ofta får.
Jag har varit lite dålig på att uppdatera om mitt lilla monster.
Eller så liten är han inte längre...
Endast strax över tre månader men väger redan 2 kg, det är en stor kille.
Han växer verkligen så att det knakar.
Archimedes är en aktiv kille som är nyfiken på allt.
Han älskar att göra allt han inte får bara för att jäklas med mig så att han får uppmärksamhet. Emellanåt tycker jag inte att jag gör annat än skäller på honom.
Men så plötsligt kryper han upp i min famn och bara spinner. Sedan somnar han och det märks att han känner sig trygg.
Tjejerna tycker fortfarande att han är jobbig men har nu accepterat att han bor här med oss. Jobbigast tycker dom att han är då han flyger genom luften för att attackera dem då de bara ska gå en liten sväng.
Han är så söt då han flyger fram genom luften. Ser ut som en flygekorre...
Allt kan man leka med bara det rör sig om man puttar på det.
Mina blommor har han mördat i sina lekar.
Han äter som två katter men eftersom han hela tiden busar runt så är han ett litet benrangel.
Han är fantastiskt tillgiven och då han vill kela ska det hända nu. Det även då jag sover, vilket har resulterat i att jag inte sovit en hel natt sedan han flyttade hit.
Som ni märker är han en underbar katt och jag skulle inte vilja byta honom mot något.
Så hur går det med Archimedes?
Bra skulle jag nog sammanfatta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar