söndag 30 januari 2011

Magsjuka

Jag har inte varit magsjuk på så många år att jag inte ens kan säga när det var sist.
Men nu var det alltså dags.
Det verkar då jag läser på facebook som att jag inte är ensam om detta.
En agressiv magsjukevåg sköljer över bekantskapskretsen, helt till synes oberoende av varandra.
Att vara magsjuk var som väntat absolut inget kul men jag blev hjälpt av feber de första 1,5 dygnen och jag sov bort nästan all tid jag inte spenderade i badrummet.
Då febern sjönk undan började jag även må bättre så jag tror jag kom ganska lindrigt undan.
Nu sitter jag och kollar på söndagstv blandat med DVD-filmer som jag fick i julklapp.
Jag ska hålla mig hemma ytterligare en dag för säkerhets skull men nu börjar jag bli ordentligt rastlös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar