onsdag 2 februari 2011

Efter sjukdom kommer jobb

Det är faktiskt härligt att vara tillbaka i vardagen igen.
Det var dock hjärtskärande på tisdag morgon då jag varit hemma i 4 dygn och äntligen skulle till jobbet.
Archimedes (som är väldigt "mammig" just nu)upptäckte att jag var på väg att gå och kom rusande, hysteriskt jamande, och hoppade rakt upp i famnen som för att förhindra att jag gick... Lite jobbigt faktiskt, men jag vet ju att det inte går någon nöd på honom.
Väl tillbaka på jobbet fanns det ordentligt att göra. Dagarna bara flyger fram.
På eftermiddagarna är det dags för den fysiska biten och det är tufft. Just nu känns det som att jag svettas bara jag tänker gym. Jag antar att magsjuka är jobbigt för kroppen men jag försöker att inte vara nådig, svett är bra.
I morgon blir det träningsuppehåll då jag i stället ska ha kvalitetstid med min mamma. Vi ska först gå och fika eller äta sushi (ska diskutera detta med henne)och sedan ska vi till Skandinavium och se på hockey. Frölunda-Brynäs och matchen blir rolig oavsett utgång då mamma är lite konstig och håller på Brynäs.
Nu är det dock sängdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar