fredag 25 februari 2011

Ångestfyllda drömmar

Idag är jag lite sömnig.
Anledningen är en återkommande ångestfylld dröm.
I drömmen skrotar jag mitt nuvarande liv. Jag säger upp mig från jobb och lägenhet. Jag till och med skaffar en lägenhet på annan ort. Ingen får veta detta, inte ens min familj. När det är försent ångrar jag mig och vaknar upp fylld av ångest. Min första reaktion är att sträcka mig efter telefonen för att höra om jag ändå inte kan få min anställning tillbaka.
Jag har ingen aning om vad drömmen betyder eller varför jag drömmer den just nu men det faktum att jag inte riktigt vet om den är sann eller inte då jag vaknar är jobbigt.
I morse vaknade jag klockan 5 och kunde inte somna om. Tur då att jag hade bestämt med Jennie att vi skulle simma vid 6.
Simningen var underbar och alla bekymmer var som bortblåsta efter en stund i bassängen. Arbetsdagen flög förbi med både med och motgångar och avslutades med en timma seriöst svettande på gymmet.
Nu sitter jag här med ögon som går i kors. I morgon ska jag upp relativt tidigt (läs någonstans mellan 7 och 8) så det gör nog inte så mycket om jag somnar tidigt i kväll.
I morgon är en lång dag med många händelser och då gäller det att vara utvilad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar