söndag 27 februari 2011

Examensfest!

Lördag blev en lång dag.
Jag hoppade upp ur sängen redan vid halv åtta för lite tid med katterna.
Klockan 10 var jag i Kärra där jag skulle hjälpa min svärsyster att förbereda lite mat till hennes fest.
Diana är en fantastisk tjej. För 7 år sedan flyttade hon hit från Ecuadore för att vara med min bror som hon sammanlagt hade träffat i två månader under det året de varit ett par. Sedan dess har hon lärt sig svenska, skolat om sig till förskollärare och fått sin första anställning inom sin nya profession.
Hon är rolig och galen och har med tiden blivit systern i mitt hjärta.
Festen började klockan 13 och jag åkte hem efter 20 så det bev en lång men mycket trevlig fest.
Kom hem lagom till presentationen av de 5 bästa bidragen på meodifestivalen och fick min lilla schlagerdos.
Sedan var det dags att träffa upp kompisarna på Bee där DJ Police spelade så att ingen kunde stå stilla!
Bästa personalen, bästa allt. Bee är verkligen en oas i mitt liv.
Idag har det inte hänt så mycket. Tvättat, diskat, kollat film och hängt med katterna... Nu strax läggdags för att orka med somningen i morgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar