tisdag 20 juli 2010

Ingen helt lyckad dag

I morse var jag sömnig redan då klockan ringde..
Det var länge sedan jag kännde så och det var inget roligt uppvaknande.
Då jag kom till jobbet upptäckte jag att någon på SKF hade bestämt sig för att spara på energi och ström... Hela ventilationssystemet var avstängt!
Det har med andra ord varit en varm dag och stressen över att få allt klart och överlämnat inför semestern har inte gjort det bästa med mitt humör.
På lunchen bestämde vi oss för att åka till stan och äta sushi. Stället vi planerade att besöka hade semesterstängt men det viste vi inte förrän vi stod utanför och ryckte i dörren... Det togs ett snabbt beslut över mitt huvud att kliva in på ett café som lockade med italiensk mat... Hade jag blivit konsulterad så hade jag kunnat berätta att ett ställe där hela personalen sitter på uteserveringen och pratar persiska troligtvis inte har god hemlagad italiensk mat på sin meny, men mina kollegor var hungriga. Alla var besvikna på sin lunch och för att väga upp detta åkte vi och köpte glass.
Då vi kom tillbaka till jobbet kändes det om möjligt ännu varmare och eftermiddagen var lite av en pina även om jag fick en del gjort.
Henke orkade inte ses så jag bestämde mig för att fixa lite måsten i stället.
Nu har jag bland annat tvättat sängkläder och diskat...
Hoppas morgondagen blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar