söndag 4 juli 2010

Skatås

Då vi i morse tänkte besöka gymmet så upptäckte vi att det numer är sommartider och öppnar klockan 12 på söndagar. Henke är ibland lite otålig och var allt annat än nöjd då han insåg att det var 40 minuter kvar tills gymmet öppnade. Jag föreslog lite trevande att vi i stället skulle ta en liten promenad i något av våra fina friluftsområden. Vi bestämde oss för skatås.
Vi bestämde oss snabbt för att ta gröna spåret som är en mil. Det var varmt men vädret var ostadigt med skurar. Spåret är väldigt kuperat men vackert. Vi såg några andfamiljer och två rådjur på vår promenad. Jag insåg att min avståndsbedömning var totalt fel redan efter ett litet tag. En km är längre än vad jag trodde.
Det var en underbar promenad. Efteråt köpte vi ananas, jordgubbar, granatäpple och vanilj-yogurt till lunch. Gott!!!!
En underbar förmiddag var till ända och Henke hade andra planer för eftermiddagen.
Jag är som bekant något sällskapssjuk och då Henke åkte så kändes allt tråkigt.
Jag tittade mig omkring i lägenheten och insåg att den är del av all stress jag kännt på sistone. Dags att ta tag i eländet. Disk, dammsugning och golvtvätt.
Nu känner jag mig ganska nöjd med mig själv. Min dag har varit aktiv men jag känner mig i alla fall utvilad. I morgon är första dagen på en ny spännande vecka undrar vad som händer då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar