söndag 18 juli 2010

Trött i huvudet

Det har varit en bra helg.
I fredags var vi och tränade och sedan satt vi hemma och kollade på youtube-klipp hela kvällen. Allt från Martin Ljung till Björn Gustafsson.... Bara kommedi.. Det var mysigt och vi fick några goda skratt.
På lördagen vaknade jag oväntat sent. Jag hade sovit till halv elva... Det var väldigt längesedan det hände sist. Efter en stund dök Henke upp. Han hade gått från Wieselgrensplatsen hem till mig i Kortedala.... galning!!
Vi var bjudna hem till Tom som skulle ha födeledagskalas och tiden fram till festen bara flög förbi. Så typiskt mig att inte kunna planera min lediga tid så vi blev en timma sena till festen. Det var en mycket trevlig fest med många roliga människor. Vinglasen var stora och snittarna utsökt goda. Framåt natten beslutade vi att avrunda kvällen på vårt favvoställe Bee. Det var gott om folk och musiken var toppen.
Vi hade inte hållit räkningen på hur många glas vin som förtärts under kvällen men då Bee stängde insåg jag att det nog var ganska många. Jag ville bara hem och sova. Trots det så valde jag spårvagnen framför taxi och jag lyckades till och med hålla mig vaken hela vägen hem.
Idag har varit en jobbig dag. Troligtvis det närmsta bakis jag någonsin har upplevt. Seg, huvudvärk och ett underliggande illamående. Detta gjorde att dagen blev en heldag i soffan. Kanske inte särskilt roligt och min lägenhet blev inte renare av sig själv men välbehövligt. Nu är det bara 5 arbetsdagar till min efterlängtade semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar