måndag 20 september 2010

Besviken

Jag vet inte, kanske tar jag valresultatet allt för hårt men jag kan faktiskt inte tänka på mycket annat än att 300000 personer har röstat på Sverigedemokraterna.
Jag är så otroligt besviken!
Jag har tyckt att jag bor i ett bra land. Vissa rättvisefrågor har kanske tagit lång tid att genomföra men sakta närmar vi oss ett samhälle där alla är välkomna.
Det trodde jag igår. Nu vet jag att det finns 300000 som faktiskt röstade på Sverigedemokraterna.
Med tårar i ögonen och en klump i magen funderar jag på hur jag ska återfå förtroendet för sveriges befolkning.

1 kommentar:

  1. Så rätt Anna! Skyll inte på politikerna. Det är den svenska befolkningen som talat om vilka de är och det är de som vi måste vända oss till i första hand. Trodde som du innan men börjar sk tvivla när jag ser dessa siffror dock hoppas jag och tror fortfarande att det är väldigt många som inte förstått vad de egentligen röstat på mer...

    SvaraRadera