tisdag 28 september 2010

Promenad och önskvärd vardag

Jag skulle kunna leva med den vardagslunk som finns i mitt liv just nu.
Men jag bara lånar den några dagar.
Jag och Kristian har en ganska skön tillvaro de få dagar varje år som han är hemma.
Då jag kom hem efter jobbet så bestämde vi oss för en promenad.
Jag har ju som bekant inte kunnat göra någonting på 3 veckor så att få röra sig lite var efterlängtat. Promenaden gick till kyrkogården som är otroligt vacker och promenadvänlig. Från kyrkogården går en väg till ett affärsområde där man bland annat hittar Ö&B och Willys. Jag shoppade loss på lite hygienartiklar och rengörningsprodukter. Utanför affären finns en fiskaffär där vi köpte med oss musslor.
Då vi kom hem lagade Kristian vinkokta musslor med klyftpotatis och vitlökscreme fresh.
Det var fantastiskt gott!
Nu sitter vi vid var sin dator framför tvn och umgås och trots att jag verkligen är trött så vill jag inte gå och lägga mig. Jag njuter av tillvaron några minuter till.

1 kommentar: