onsdag 8 september 2010

Trött på att vara sjuk

Det är så fruktansvärt oglamouröst att vara sjuk.
Jag bara hostar och svettas!
Då jag vaknar av larmet på min telefon så känns det lite som en lättnad.
Jag har då genomlidigt några timmar av konstant hostande.
Åker till jobbet och känner mig bättre en stund. Så länge jag sitter stilla och inte pratar så funkar allt utmärkt. Nu kan jag inte riktigt göra det på mitt jobb så snart börjar jag hosta igen. Hemvägen är faktiskt värst. Då jag kommer hem är jag svettig av ansträngningen att gå och hosta.
Jag hann förbi apoteket och köpte hosttabletter på vägen hem så jag hoppas att min natt blir bättre i natt.
Som ni nog förstår så blev det ingen träning för mig idag utan i stället har jag lagat en stor gryta med köttgryta så nu vet jag vad jag ska äta den kommande veckan.
Jag vill så gärna bli frisk till helgen då det garanterat blir superkul på Bee men eftersom jag inte sjukskriver mig så måste jag nog använda helgen som återhämtning.
Jag lever i alla fall på hoppet..
Hoppet att i natt ska jag kunna sova utan att hosta... Om några timmar så vet jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar