tisdag 14 september 2010

Te med honung

Sitter här, i kväll i min ensamhet och häller i mig honungsté.
Jag vet att jag borde dricka honungsvatten men jag behöver de goda kryddorna i chaitéet för att kunna dricka det.
På tvn har det varit halv åtta hos mig och idol så i det stora hela har det varit en ganska mysig kväll.
Det jag saknar mest just nu är min träning. Jag riktigt känner hur jag förfaller och kroppen är inte uttröttad då jag kryper ner i sängen. Det är lätt att inbilla sig att det är därför jag vaknar av hostan en gång i timmen, för att jag inte är trött nog.
Jag har saker jag borde göra denna veckan. Såsom att rösta och hitta någon liten present till mamma och Tommy. Men jag gör inget förutom jobbar och åker sedan direkt hem. Mitt mål är att kunna njuta av kräftskivan med familjen på fredag, att inte hosta sönder hela tillställninghen. Just nu är jag inte så säker på att det kommer lyckas.
Nåväl i värsta fall får jag rösta på valdagen för rösta ska jag.
Jag har ett förflutet inom SSU och politik ligger mig varmt om hjärtat.
Jag tror på socialdemokratins idéer om samhället och det är vad jag kommer att rösta för. Något som är viktigt för mig är att inte Sverigedemokraterna får någon makt. Jag önskar att få höra från båda blocken att de aldrig kommer försätta Sverige i en situation där SD är vågmästare. Tyvärr har jag inte hört det löftet och det skrämmer mig verkligen att risken är stor att vi om en vecka har en regering som sitter vid makten med hjälp av SD.
I år är inte ett år att vara soffliggare, gå och rösta på ett demokratiskt parti för Sveriges och din skull.

1 kommentar:

  1. helt rätt anna ! SD FÅR bara inte komma in !

    JvonN.blogg.se

    SvaraRadera