torsdag 14 oktober 2010

Baka, baka liten kaka

Vi har en trevlig tradition på jobbet.
Den kallas för fredagsfika.
Vi har ett rullande schema på vem som ska ordna fredagsfika.
I morgon är det min tur.
I mina tankar är jag alltid så otroligt ambitiös.
Tyvärr klarar jag inte alltid att applicera det på verkligheten.
Min tanke var att baka något gott och dessutom lite småkakor.
Vi har två allergiker på jobbet varav den ena är glutenintolerant.
Det betyder att hon inte tål mjöl (lite förenklat).
Jag började med att baka glutenfria småkakor och fortsatte sedan med småkakor med mjöl.
Nu är klockan så mycket att jag inte hinner baka något mer.
Detta betyder att jag i morgon måste hitta någon som kan köra mig till ett bageri i alla fall. Jag kommer i alla fall ta med småkakorna.
Nåväl, jag nådde ju nästan halvvägs i alla fall.
I morgon är det min favoritdag. Jag älskar fredagar när helgen ligger framför mig som ett oskrivet blad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar