söndag 24 oktober 2010

Blåslaget knä men vid gott mod

I fredags fyllde min lilla lillebror år och han hade som traditionen säger ställt till med födelsedagskalas.
Innan kalaset köpte jag lite sushi och åkte till Kärra för att umgås lite med mamma.
Det var mysigt att sitta och prata och gå ut med hunden, ja, bara umgås.
När vi sedan åkte till min bror klantade jag mig då jag klev ur bilen och föll handlöst. Mitt knä fick en ordenlig smäll och jag var lite orolig att något gått riktigt illa.
Kalaset var i alla fall väldigt trevligt. Jag gillar att umgås med familjen och Mia (lillebrors flickvän) och hennes föräldrar är ett härligt komplement.
Jag sov dåligt den natten på grund av mitt ömma knä och då jag vaknade bestämde jag mig för att vila kanske vore bäst.
Under dagen insåg jag att mitt enda problem med knät var det enorma blåmärket och det är ju ingenting att vara orolig över.
På eftermiddagen kom Johhny över och vi åt middag och kollade på film. Lite vin slank också ner innan vi åkte in till Bee.
På Bee var det som vanligt ordentligt party. Det är faktiskt otroligt att en klubb VARJE lördag kan vara så bra. Det minglades, dracks och dansades.
Då det stängde klockan tre bestämde vi oss för att gå vidare en sväng till Rio Rio. Där umgicks vi och rörde oss till latinorytmer. (Det vore fel att säga att vi dansade med tanke på de andra i lokalen som alla dansade fantastiskt)
På väg av från båten föll min kompis ganska illa och fingret gick ur led. Vi promenerade i regnet och hittade slutligen en taxi som kunde köra henne till akuten, själv åkte jag hem.(Hon ville inte ha mig med)
Idag har varit en typisk söndag. Lite för lite sömn har gjort att jag bara slöat hela dagen men det känns bra i alla fall. I morgon tar jag nya tag och ser till att få ut så mycket som möjligt av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar