lördag 30 oktober 2010

Härlig "familjedag"


Kristian är inte bara min inneboende utan han är även en riktigt bra kompis.
Vi kan ha otroligt roligt ihop samtidigt som vi kan slita på varandra emellanåt.
Idag har varit en dag full av skratt och glädje av varandra.
Jag var utsövd då jag vaknade så sent som halv elva.
Bara en timma senare vaknade Kristian och från första stund var det skratt och stoj.
Han skulle på Halloweenparty idag men visste inte vad han skulle klä ut sig till.
Vi gjorde oss i ordning och for in till stan för att ekipera Kristian.
Vi började med att försöka besöka de mer utpräglade maskeradbutikerna men bara en blick fick oss att vända. Det var så mycket folk att det var kö in i butiken.
Vi hade ju fortfarande inga uppslag till vad som skulle gestaltas.
Efter några turer i second hand-butiker på magasinsgatan så bestämdes det... Mimare!
När det var bestämt så var det mycket lättare att hitta outfiten.
Shoppingen gick riktigt fort och sedan blev det pizza på pizza hut.
Kristian har svårt att shoppa utan att få köpa något "riktigt" så en mössa inhandlades på vägen hem.
Väl hemma har det slappats och fixats Kristian. Nu har han lämnat för sin fest och jag ska strax fixa mig för kvällen.
Efter gårdagen succé på Beebar vore det otänkbart att gå någon annan stans så det är där man hittar mig i kväll.
Hoppas att vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar