måndag 9 augusti 2010

Klänningbesvär.

Det är härligt att ha semester
Man hinner göra saker som att spendera en hel dag med sin älskade mamma och sedan i alla fall festa en hel kväll på Bee. Man kan bestämma sig för att stanna hemma med katterna en hel dag utan att ha dåligt samvete.
Idag skulle jag utnyttja min dag med att shoppa kläder inför bröllopet jag ska på på lördag...
Henke mötte upp mig på stan och vi var taggade till tusen!
Första affären fanns det ingenting, sedan inte heller i andra, tredje, fjärde och femte.... Klart att det fanns kläder men inga klänningar.... Jag vill ju ha klänning på lördag...
Klädkod är kavaj och tydligen får jag i värsta fall ha byxor och topp bara det är elegantare än vanlig vardagsklädsel men det vill jag inte! Jag vill ha en klänning!
Jag har ju flera (4) dagar på mig att lista ut hur jag ska lösa detta.
Däremot så är Henke numer stolt ägare till snygga kläder som ska bäras på lördag så något bra var det i alla fall.
Dagen avslutades i alla fall med lite allsång på Liseberg och det var väldigt kul!
Summeringen blir att dagen har varit bra trots besvikelsen över att ännu inte ha köpt någon klänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar