tisdag 10 augusti 2010

Lunch som blev heldag

Idag vaknade jag med ett leende.
Jag skulle träffa Linda, min gamla barndomskompis, och äta lunch på Bee.
Vi skulle träffas och prata lite om vad som hänt sedan vi var typ 7.
I våra världar skulle det räcka med en lunch.
Då maten var uppäten och vi hade pratat i 2 timmar så bestämde vi oss för att det nog fick vara bra för idag. Vi hade långt ifrån kommit halvvägs kändes det som!?!?
Desto bättre, då har vi ju en anledning att ses snart igen.
Då vi hade skiljts åt så bestämde jag mig för att titta lite på stadens kalasområden.
Jag hade ingen riktig lust att åka hem. Solen stekte och det var mycket folk i stan.
Semester har jag ju så jag bestämde mig för ett glas rosé på Bee.
En så härlig eftermiddag hade många av mina vänner hittat till uteserveringen och så slöt Markus och Fredrik upp. Det var galet mysigt att sitta och umgås.
Efter ett tag kom även Henke och sällskapet var komplett.
Vi pratade och skrattade och plötsligt var klockan 22.
Alla började gå åt var sitt håll och jag bestämde mig för en lango (en lango flera langos stämmer väl?). Jag hade tur för Donkeyboy spelade på kalasområdet och dom gillar jag.
Nu har jag kommit hem, väldigt nöjd med min dag och sitter och myser med katterna. Semester ÄR bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar