måndag 16 augusti 2010

Regn och solsken

Då fokuset i mitt liv nu har flyttats från bröllop till semester så var det dags att hitta på något.
Helt klart var man lite trött efter bröllopet men trots det så mötte jag upp Henke på stan. Vi hade bestämt oss för att se Rix FM-galan. Vi träffades en stund innan för att kunna strosa runt lite och solen stekte. Plötsligt nästan helt utan förvarning så öste regnet ner i stället. Vi var genomblöta och räddade oss in på Franks cafe för en värmande kopp té. Då vi kom ut därifrån så var solen tillbaka och vi gick till galan. Sakta till tonerna av Darin, EMD, Ola, Erik Hassle, Rebound och några till torkade vi och det blev en ljummen kväll. Då galan var över vid 20-tiden så bestämde vi oss för att äta lite på Bee. Man träffar alltid kul folk på Bee. Denna kväll träffade vi söta Ylva och Zinna plus föräldrar. Vi åt clubsandwich och som vanligt var det en fantastisk måltid. Efter detta bestämde vi oss för att åka hem för att orka med morgondagen.
Idag så började jag dagen med ett rådgivningssamtal på banken. Henke hämtade upp mig efteråt och vi åkte till Tjörn där vi har spenderat dagen med min Kristian.
Även idag har vädret växlat mellan regn och solsken.
Visst vill man ha sol på sin semester men vädret håller sig i alla fall ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar