tisdag 17 augusti 2010

Tjolöholms slott


Idag är jag lite arg och irriterad.
Hur i hela världen kunde jag lämna hemmet utan min kamera?

Denna veckan har både jag och Henke semester. Idag då jag vaknade var jag verkligen på humör att hitta på något.
Vi bestämde oss för en tur till Tjolöholms slott!
Detta slott besökte jag som skolresa mina tre första skolår men minns ingenting förutom en guldpotta och en dusch som sprutar från alla håll. Då uppskattade jag inte besöken det minsta men i vuxen ålder har jag blivit nyfiken på slottet.
Trots att vädret bara var ok då vi anlände så tog utsikten totalt andan ur oss.
Vi bestämde oss för att ta den guidade slottsvisningen och det ångrar vi inte en sekund. Renoveringen av slottet färdigställdes 1903 och då fanns det el, rinnande vatten (varmt och kallt), vattentoaletter, element och dammsugare i slottet.
Efter den guidade turen så strosade vi runt i slottsträdgården och suckade högt över dess skönhet. Det retar mig så otroligt att jag inte har några bilder att dela med er.
Efter vår lilla utflykt åkte vi och hyrde två riktigt dåliga filmer.
Sherlock Holmes och Vampyrens assistent... Se dem inte är mitt tips.
Ni som gissade på att jag somnade lutad mot Henkes axel har rätt.
Nu ska jag strax se nattens avsnitt av cold case och sedan är det dags att sova på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar