lördag 13 mars 2010

Alice, Markus och Jonathan

Vilken fantastisk kväll jag hade igår!
Dessa fantastiska människor omger mig och gör mitt liv enkelt och underbart.
Jag avlade ett nyårslöfte, att jag skulle försöka förmedla till folk i min närhet att jag uppskattar och älskar dem. Detta är en heltidssyssla och jag är inte riktigt nöjd med mitt jobb hittills. Det är så lätt att ta människor för givna, att förutsätta att de vet hur mycket de betyder. Man glömmer att berätta och hur glad man själv blir då man får höra att man är uppskattad.
Jag ska bättra mig, jag lovar. Hoppas bara att ni förstår att det är NI som får mig att må bra och älska livet.

Igår var jag uppe tidigt. Redan klockan halv sex för att få en tidig start på jobbet.
Jag hade en bra arbetsdag och fick sluta redan klockan tre. Då var det dags för det riktigt jobbiga! Jag har en regel att aldrig träna dagen efter en festkväll och då jag vet att det är fest både fredag och lördag så blir träningspasset extra hårt.
Jag kämpade! De var fantastiskt skönt... efteråt! Man känner sig duktig och kroppen får något av ett lyckorus. Man känner sig upprymd!
Efter träningen var det dags att fixa sig inför kvällens bravader.
Att lägga en make som är lagom mellan 18-06 där man ska täcka middag, promenad, bio, party och hemfärd är verkligen inte lätt. Man vill inte vara översminkad på en middag kl.18 men man vill vara den fräscha partysessan vid 24-tiden.
Nåväl, jag hade lite tidsbrist så det fick bli som det blev.
Iväg till fantastiska Bee för en trevlig middag tillsammans med Markus och Jonathan.
Så fantastiskt god mat! Kan varmt rekommendera Chevre Chaud som kan beställas både som en liten förrätt och en lite större rätt.
Sedan var det dags för Alice i Underlandet 3D. Fantastiskt bra film!
Efter det så hade vi en riktigt rolig kväll på Busy Bee där DJ Xavio spelade underbar musik.
Hela kvällen kantades av skratt, gemenskap och lite alkohol.
Jag tänker inte ens nämna alla underbara människor som var närvarande utan bara än en gång konstatera att jag är lyckligt lottad.

I kväll blir det melodifestival och fest på Barbee. Markus spelar grym musik natten lång och det kan inte bli annat än kul.
Jag hade lovat att komma tillbaka till vad jag tror om melodifestivalen i kväll.
Mitt hjärta röstar på Salem men jag tror att det kommer stå mellan 4 bidrag:
Salem Al Fakir
Eric Saade
Anna Bergendal
Darin

Det kommer nog vara jämnt men Anna går vinnande ur denna strid och kommer att vara en mycket värdig vinnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar