onsdag 10 mars 2010

Irriterad!!!

Jag har som sagt ganska mycket att göra på jobbet just nu.
Plötsligt ringer min telefon och av någon anledning bestämmer jag mig för att svara.
Det var en försäljare från Comhem (min bredbandsleverantör)
För några månader sedan beslutade jag att säga upp min fasta telefon och digitalbox.
Jag använde inget av det och tyckte att det var en onödig utgift och även att boxen och telefonen mest var i vägen.
killen som ringde frågade inte om jag hade tid utan babblade på om att Comhem vill uppgradera folk i mitt område pga tekniska fel som tydligen inträffat på senare tid.
Jag bad honom tala i klarspråk och då mumlade han fram något om digitalbox, telefoni och bredband för samma pris som jag idag betalar bara för bredband. Jag sa att jag faktiskt inte är intresserad då han började säga något om ändringar angående tv..
Jag fattade inte vad han menade och frågade:
Så om jag inte har en box, kan jag då inte se på tv?
Precis så svarade han...
Jag tyckte detta lät underligt men om så var fallet var det ju bara att beställa om dock motvilligt. Nu när jag kom hem från träningen bestämde jag mig för att ringa Comhem och fråga.. Inte är det så, det analoga nätet kommer att fungera ett bra tag framöver! De blev väldigt upprörda då jag berättade och bad om säljarens namn. Tyvärr kommer jag inte ihåg mer än förnamnet men jag lovar att jag ska ringa och berätta då jag får hem papprerna med namnet.
Jag försökte annulera min beställning direkt men det var tyvärr inte möjligt.
Detta kommer att ge mig merjobb som jag inte har bett om och det gör mig arg... Jag har inte tid!
Nåväl, det ordnar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar