torsdag 4 mars 2010

Bee is really the place (to bee)

Efter en lång dag på jobbet kom jag hem till Kristian som varit hemma och sunkat hela dagen.
Kände verkligen inte för att laga middag så vi beslutade att det fick bli middag ute i stället.
Jag har ju det senaste blivit smått beebarifierad och valet på var vi skulle äta var inte så svårt. Ännu lättare blev det då jag fick ett SMS från Henke som undrade om jag ville umgås lite på Bee.
Jag har suktat efter ceasarsallad hela veckan och som av en händelse serverar dom en fantastiskt god sådan på Bee.
Då vi kom till Bee så satt vi först i baren i väntan på ett bord.
Daniel jobbade och trots en full restaurang har han alltid en sekund att ge ett leende och några ord.
Då vi fick ett bord så blev det vitlöksbröd till förrätt och min efterlängtade ceasarsallad till middag. Fantastiskt gott och bra service.
I morgon åker Kristian tillbaka till Hemsedal och redan nu så känns det lite tomt.
Han går runt här i lägenheten och packar sina saker. Då jag kommer hem i morgon blir det att plocka undan några saker som han glömt och sedan längta till nästa gång han kommer hem.
Det är så otroligt kul de dagarna han kommer hem att det blir jobbigt då han åker igen.
Ännu en kväll har jag missat läggdags och kommer säkert att få sota för det i morgon men vad gör väl det? Jag gillar att leva i nuet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar