måndag 15 mars 2010

Italien

Jag har ett jobb där jag ibland får åka utomlands.
Inte hela tiden utan ett par gånger om året så det känns alltid lite spännande.
I morgon reser jag till Italien. Närmare bestämt Bologna.
Jag ska dit och lära upp några kolleger som tagit över det jobb jag tidigare har skött.
Det låter onekligen lyxigare än vad det är då det mest handlar om jobb och ett hotellrum. Man hinner inte direkt uppleva landet.
Nu sitter jag här efter att ha packat mina saker och fixat för att katterna ska klara sig i två dagar.
Jag tror alltid att jag har glömt något väsentligt och snurrar runt för att komma på vad. Än så länge har jag aldrig glömt något viktigt men det är nog för att jag alltid stissar upp mig innan jag ska resa. Håller tummarna för att denna gång inte är ett undantag.
Då jag kommer hem igen är det dags för helg igen och Henke har äntligen kommit hem han med. Då händer det som vanligt massa kul!

1 kommentar: