fredag 5 mars 2010

Brödbakarfredag

Efter en sjukt rolig vecka bestämde jag att det skulle bli en lugn hemmakväll.
Efter träningen var vi och handlade, jag och Henke.
Sallad och kycklingfilé till middag och ölkorv till fredagsmyset.
Jag ställde mig och diskade medan Henke fixade middagen.
Efter maten var man seg och trött och jag trodde jag skulle somna i soffan men..
Då fick Henke ett ryck och vi började baka focaccia (ett bröd med olivolja och havssalt)Vi insåg att jästiden var otroligt lång och bestämde oss för att baka frallor gjorda på trekornsmjöl också.
Att baka är ett roligt sätt att umgås på och så kan man ju fika då man är klar.
Av någon anledning blir det alltid många skratt och mycket bus då vi umgås i köket.
Jag har även passat på att tvätta undan all tvätt under kvällen och trots att det känns lugnt och mysigt så blir det mycket gjort.
Detta är fredagsmys på hög nivå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar