söndag 7 mars 2010

Mer vår till folket!

Solen skiner från en blå himmel.
Det är en vacker dag i mitt Göteborg.
Jag lovar mig dyrt och heligt att om jag vaknar upp till en liknande dag om några månader så ska jag skynda mig ut och utnyttja dagen... Men inte idag... Idag förbannar jag kylan som vägrar lämna oss, vintern som inte vill släppa fram våren.
Jag vet det där om att det inte finns dåligt väder... Bla,bla,bla.... men jag har bara dåliga kläder. Min garderob är inte byggd för kyla eftersom jag alltid har varit av uppfattningen att man ska undvika kylan. Att man håller sig inne så länge det inte är varmt nog att vara bekvämt utomhus.
Då jag tänker efter är det nästan lite löjligt att jag låter mig begränsas av klimatet. Till nästa vinter ska jag nog försöka införskaffa kläder som tillåter utomhusaktiviteter även vintertid..
Tills dess njuter jag av att se den blåa himlen och solskenet genom rutan i min varma lägenhet.

Igår var ännu en fantastisk dag i mitt härliga liv.
Jag och Henke kämpade hårt på gymmet och sedan bar det hem för att fixa sig för kvällen. Vi var nämligen bjudna hem till C och J!
Det blev lite chill med melodifestivalen och gamla barnprogramsklipp på youtube och vidare till smurfhits och mer uppdaterad musik. Till detta blev det snittar, godis bröd med tzatziki och vin. Galet trevligt var det verkligen!
Det var nästan med sorg vi insåg att vinet var urdrucket och att det nog var dags att bege sig till stan och BarBee.
Bee har kommit att bli något av ett andra hem och där känner jag mig trygg och bekväm. Kvällen till ära så var min kompis Aron DJ. Då Aron är DJ vet jag att jag alltid är nöjd med musiken. Han spelar alltid den bästa partyblandningen och har en otrolig förmåga att känna av vad gästerna vill höra.
Jean, Christo och Kalle ordnade alkohol till folket och det var en riktigt rolig kväll. Så härligt att få umgås en hel kväll med Henke!
Daniel var på partyhumör på sin lediga kväll och jag tror att han kanske mår lite dåligt idag..
Jag älskar verkligen Bee och dess personal!

Idag har jag inget inplanerat förutom chill i soffan och kel med katterna...
Soft härlig ganska långtråkig söndag med andra ord.
Vad jag längtar efter våren!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar