torsdag 1 april 2010

Äntligen vår!

Idag längtade jag efter min ledighet.
Så pass mycket att jag faktiskt bestämde mig för att jobba halvdag.
Lite shopping på stan skulle göra mig gott men först hem och hänga upp de blöta badkläderna..
Då jag hoppade av spårvagnen möttes jag av en glad överraskning.
Det är äntligen vår!
Gångbanan har sopats ren från allt grus och det är det bästa vårtecknet.
När man var barn var det just då man fick byta till gympaskor och gå ut och hoppa hopprep eller twist.
Inspirerad av detta så bytte jag genast till min vårjacka och styrde stegen mot stan.
Lite dyr tråkig shopping av underkläder blev avklarad ganska fort.

Efter detta var jag hungrig och bestämde mig för en lunch på Bee.
Må hända att ni tycker jag är partisk men ärligt så var det det bästa lunchkonceptet som jag har upplevt någonsin. Jag jobbar ju ganska långt ifrån och då jag inte kör bil så har jag aldrig innan haft chans att äta lunch på Bee.
Det var supermysigt med trevlig sallad och gott bröd, flera rätter att välja på i plånboksklass och maten var omsorgsfullt tillagad och smakade fantastiskt.
Att jag tycker personalen är något alldeles extra har jag ju berättat innan och idag var inget undantag.
Innan jag gick så lämnade jag ett litet påskägg till alla på bästaste Bee, hoppas att det smakar.

Sedan var det dags för lite mer shopping... Jag var faktiskt inte så sugen på att shoppa mer men en t-shirt hittade jag i alla fall innan jag styrde kosan hemåt.

Då jag kom hem såg jag ytterligare ett vårtecken.. Det är fullt med knoppar på buskarna!

I kväll blir det att fixa lite här hemma om jag orkar..... Ingen stress och ingen press. Kanske kan jag få bakat lite bröd också.

Hoppas att ni alla får en GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar