tisdag 20 april 2010

Valfrihet

Jag har organiserat min vardag för att kunna välja..
Vissa tycker att det är lite lustigt.
Jag har 4 olika tandkrämer och två olika tandborstar.
Jag har 3 olika shampon och lika många duschtvålar.
15 olika sorters te fanns i mitt skafferi sist någon räknade och sockar har jag mängder i alla former och färger.
På jobbet tar jag beslut mest hela tiden... Tar jag fel beslut så kan det kosta mycket pengar men de besluten tar jag utan att blinka.
Jag tycker mycket om mitt jobb och vad det innebär.
Men jag tycker inte om att vara den som ska välja i vardagen.
Någon frågar vad vi ska äta, kan till och med ge alternativ men jag avskyr att vara den som bestämmer.Vilket program ska vi se? Jag vill inte bestämma!
Jag vill alltså ha valfrihet utan att behöva välja.
Visst är det lite underligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar