söndag 25 april 2010

Helgen som försvann.

Vad hände?
Jag lämnade jobbet i fredags med en otrolig huvudvärk och plötsligt är det söndag..
Tiden går på tok för fort.
I fredags hade jag hela dagen en otrolig huvudvärk. Jag var trött och lite grinig som man blir av värk. Det var en lättnad att komma till gymmet och ta ut sig ordentligt och släppa fokus på huvudvärken en stund. På vägen hem köpte jag lite middagsmat och såg fram mot min kväll i soffan. Då jag kom hem var Henke där och hade diskat undan så att mitt kök glänste. Jag har sagt det innan men han är fantastisk! Vi hade inte setts på hela veckan och det var härligt att se honom trots att han 30 minuter senare var tvungen att åka igen. Sedan åt jag lite middag och somnade tidigt.
På lördagen vaknade jag till solsken redan klockan kvart över sju och jag kände mig otroligt utvilad och på ett strålande humör.
Jag gick ut i mitt fina kök och bestämde mig för att baka lite bröd.
Det var så roligt att jag fortsatte baka hela dagen bortsett från en liten tur till gymmet. Dagen bara passerade och plötsligt var det kväll. En kväll som skulle spenderas på Barbee där min fantastiska kompis Markus skulle spela schlager.
Henke mötte upp och det blev en fantastisk kväll med mycket folk och härlig stämning. Så härlig att man inte ville avsluta kvällen där och då när klockan slog tre. I stället hamnade vi på en efterfest som inte avslutades förrän halv sju på morgonen. Det var roligt men väldigt skönt att komma hem och krypa ner i sängen efter att ha varit vaken i 24 timmar. Jag tror att jag somnade så fort jag lade huvudet på kudden väldigt nöjd med dagen.
Bara ett par timmar senare väcktes jag av telefonen men det var ett samtal från min Kristian som är i Norge och jag var bara glad över att vakna. Direkt efter (ca 45 minuter) samtalet somnade jag dock om.
Jag vaknade vid halv ett och har mest skrotat i soffan framför datorn och tvn.
Det blir nog inte mer avancerat än så utan det blir en tidig kväll.
Veckan som börjar i morgon kommer att bli rolig. Bara tre dagar jobb och mycket roligt inbokat. Bland annat en liten tur till Sthlm så jag hoppas att träffa mina härliga Sthlmsvänner på Malmen på fredag!

1 kommentar:

  1. Henrik ska få min nyckel så han kan komma och diska dar med! ;)
    //Snelsa

    SvaraRadera