söndag 4 april 2010

Fest och familjemys

Söndag idag men än är inte helgen över.
Så skönt att veta att jag har ytterligare en dag ledigt innan allvaret börjar igen.
Detta känner jag trots att jag har haft en fantastisk helg och det finns inte så mycket mer jag skulle vilja hinna med...
Igår åkte jag till ett bubblande Barbee där DJ Zocky spelade musik så att ingen kunde stå stilla. Både jag och Henke var lite trötta efter en aktiv dag på var sitt håll och vi var väl båda lite oroliga att vi skulle vara lite avslagna under kvällen.
Vi hade verkligen inte behövt oroa oss.... Musik, stämning och goda drinkar fick oss genast på humör och det kändes som att vi skulle kunna festa hela natten.
Då klockan närmade sig 3 insåg vi att vi absolut inte kunde åka hem utan vi hamnade på efterfest. En härlig efterfest med bra musik och underbara människor.
Det pratades, skålades, sjöngs, dansades och umgicks och innan vi hann reagera så hade klockan passerat 6 och dagen hade börjat gry.
Tråkig som jag är var det då dags för mig att åka hem. Jag hade nämligen bestämt med min mamma att jag skulle komma och hälsa på runt lunchtid.
Jag vaknade runt halv tolv och sedan var det dags att ge sig av.
Mysdag med mamma förvandlades till familjedag då mina bröder och svägerskor bestämde sig för att göra oss sällskap. Så fantastiskt mysigt! Trots att vi bor i samma stad så är det sällan vi alla tar oss tid att verkligen ses och umgås. Detta trots att vi alltid har så underbart trevligt då vi ses. Vi har ätit gott och pratat och skrattat mest hela dagen.
Nu är jag hemma och trots att jag är lite trött så är jag både nöjd och glad över att få vara jag. Jag hade dock inte varit mycket utan de underbara människor som omger mig och ger mig energi. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar