söndag 3 januari 2010

I morgon vardag

Det känns lite konstigt men även väldigt bra..
I morgon är en helt vanlig arbetsdag!
Jag har varit ledig i två hela veckor och bara tagit det väldigt lugnt.
Ingen stress och nästan inga måsten... Har verkligen varit fantastiskt:)

Men i morgon börjar alltså allvaret igen och redan då jag vaknade började tankarna vandra... Hur kommer det vara att komma tillbaka? Hur mycket ligger man efter? Hur har försäljningen varit? Hur mår mina älskade blommor? (Jag är jobbets blomnerd och har mängder av krukväxter som blivit vaktade av kolleger under min semester)
Jag är lyckligt lottad för jag tycker verkligen om mitt jobb.. Det är aldrig tungt att vakna upp och veta att man ska till jobbet.
Vardag är något jag gillar. Jag gillar att ha lite rutiner och med det veta lite om dagen som kommer.
I bland tror jag att jag är lite VÄL förtjust i vardagen då jag nästan försöker baka in mina helger i mönster som liknar vardag.
Kan ha lite med mitt kontrollbehov att göra... Finns det lite rutiner så har man någorlunda kontroll på vissa delar av sitt liv....

Men med detta vill jag på inget sätt förringa min ledighet... mina två underbara veckor av semester :)
Jag ser redan fram mot nästa gång jag kan lyxa till det och ta några dagar ledigt.
Det kommer nog dröja ett tag men fram till det ska jag njuta av vardag :)

Nu kom min favvoHenke och sa till mig att sluta skriva så vi kommer iväg till gymet någon gång :)



Synen som möter mig då jag öppnar dörren i morgon bitti

1 kommentar: