fredag 29 januari 2010

Nåväl...

Jag lyckades inte riktigt sova till klockan 6 utan vaknade 5.40...
Hade bestämt mig för sovmorgon så det var ju inte helt lyckat..
Låg kvar och myste med katterna och tog det allmänt lugnt.
Detta resulterade att jag faktiskt kom till jobbet en halvtimme senare än vanligt..
Starkt jobbat, inte sant?
Nåväl, jag ska inte klaga. Jag kan alltid somna på kvällen och sover oftast relativt bra nattetid. Många av mina vänner har det inte så och det verkar vara väldigt jobbigt. Jag är lyckligt lottad. Vågar dock inte somna riktigt ännu för att undvika att vakna i ottan en lördagsmorgon.
Ute har kylan slagit till igen. Som jag förutspådde så har blötsnön omvandlats till is och det är fruktansvärt halt. Hörde på radion att patienter hos ortopeden har fördubblats mot normalt. Hoppas att alla tar det försiktigt!
I övrigt har dagen varit ganska lugn... Jobbat och förberett för mina två semesterdagar på måndag och tisdag. Varit på gymmet och tränat mig trött...
Maratonpratat med Henke i telefon... En helt vanlig dag helt enkelt...
Trots att det är fredag och de flesta kompisarna festar ordentligt så bestämde jag mig för att stanna hemma... Ska åka hem till mamma i morgon och umgås lite..
Det ska bli supermysigt!
Jag tror inte det spelar någon roll hur gammal och självständig man blir det är alltid magiskt att få komma hem till förälder/rar och bli ompysslad.


Mamma och Tommy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar