tisdag 12 januari 2010

Vilken härlig dag!


Jag har en kompis i mitt liv som är en riktig glädjespridare...
Det är konstigt för jag kan bli glad bara han skriver en statusrad på Facebook...
Det är så med vissa vänner...
Man ser dem framför sig och ser hur dom busar runt och hur dom känner det dom skriver.
Idag har han skrivit positiva inlägg om vilken härlig dag det är.
Markus är hans namn och vi var och fikade idag.
Så sprudlande av positivitet och det smittar.
Bara jag såg honom så var jag på lika gott humör som han!
Vi satt ner och fikade och uppdaterade varandra om våra liv..
Det är så härligt att även fast vi ses varje vecka så har vi alltid saker att berätta för varandra.
Han är viktig för mig...

Med den energin jag fått av Markus så var det en ganska enkel sak att ta tag i köket då jag kom hem, så nu är det fint och redo för matlagning med bästaste Henke i morgon :)

Min kompis Camilla hade en rolig statusrad på facebook:
"vill ha röntgensyn! Orkar inte öppna boken...."
Detta fick mig att fundera... Om man fick välja en superkraft, vilken skulle man välja då?
Jag tror att jag skulle välja att kunna vara på flera ställen samtidigt.
Visst skulle det vara smidigt att hinna med sitt liv och aldrig missa roligheter som händer runt omkring?
Fast å andra sidan skulle det nog vara ganska dyrt och man skulle nog glömma att bara koppla av.
Hmm... jag tror ändå att det är vad jag hade valt...
Vad väljer du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar