söndag 17 januari 2010

Söndag ÄR vilodag

Söndagar är veckodagen då jag inte gör upp en massa planer.
Dagen då jag oftast skrotar runt i pyjamas hela dagen..
Söndagar är ganska mysiga men kan dock vara väldigt tråkiga.
Jag gillar att ha saker att göra, att ha människor runt mig.
Samtidigt är det nog ganska viktigt att låta sinnena vila och att tillåta sig ha lite tråkigt ibland.
På söndagar är tvn, datorn, telefonen och filten mina bästa vänner :)

Igår började jag dagen med att åka och simma. Ett härligt sätt att påbörja dagen.
Sedan åkte jag hem till Bror och svärsyster som bjöd på god middag.
Hela familjen var samlad och det var tokmysigt.
Det är lustigt, vi bor alla i samma stad men ses gör vi på tok för sällan.
Det blev många skratt och diskussioner om allt möjligt.
Min svägerska var i Ecuadore under julen, för att hälsa på sin familj, och hade tagit med presenter hem till oss.
Jag fick en typ av bananchips som görs på gröna matbananer. Jag blev väldigt förtjust i dessa då jag var och hälsade på för några år sedan och de finns inte att få tag på här. Tack Diana, mumsiga är dom!!!

Efter middagen bar det av hem till DJ Aron för att umgås en stund.
Det var kul och alldeles för länge sedan sist!
Efter det så bar det av till Barbee och lite party.
Och vilket party det var! Knökat med folk och en härlig stämning.
Så många härliga kompisar på samma plats och framför allt fantastiska Markus på toppenhumör. Det var en rolig kväll, en sådan som gör min vilodag välbehövlig.

1 kommentar:

  1. TACK för igår... varför har vi jämt så himla kul... och näst intill nyktra också... tur att vi kan ha kul utan alkohol också... det måste betyda att vi faktiskt har kul på riktigt... =)

    SvaraRadera