måndag 18 januari 2010

Måndagsmys!

Idag är katterna som tokiga.
Dom är så sällskapssjuka att man inte får vara i fred en endaste stund.
Mina katter är inte som alla andra men dom är fantastiska!
Majsan, 10 år men ser ut som 1, älskar att kela... i badrummet.
Hellst ska man sitta på toaletten och kela med henne då hon går omkring i badkaret.
Om man slutar kela eller ignorerar hennes kelförsök så kommer en tass och ett jamande som man inte kan motså.
Carisma är en bestämd dam, 15 år gammal, som aldrig låter något hända om hon inte bestämt det.
Hon läxar upp de andra då det passar henne eller då de försöker stjäla uppmärksamheten från henne. Hon trippar omkring då man klappar henne och gillar speciellt att kliva runt i Henkes knä. När hon är trött och vill ligga still så ÄLSKAR hon att bli kliad på magen.
Bilbo, 10 år, är lite mer sansad. Hon älskar också att kela på sina villkor men hon är den som också gillar att bara ligga jämte och umgås. Hon har fastligt mycket päls och därför klipper jag henne några gånger om året. Att bli klippt är det bästa hon vet! Hon älskar känslan av att bli klappad då hon har blivit av med sin långa päls.

Jag är så glad att jag har mina tjejer. Ni som inte har husdjur kan kanske inte förstå den kärlek man känner. Hur det ibland känns som om dom gör livet värt att leva.

Nu ska jag lägga ifrån mig datorn och gotta ner mig i soffan hos Henke och Bilbo :)


Jag längtar efter sommaren!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar