måndag 4 januari 2010

Snö

Jag vet att många gillar det...
Jag vet att många tycker det är vackert...
Jag vet att vissa barn tycker det är roligt...

Men faktum är att jag ALDRIG har gillat snö...
Jag kan också förstå att det är vackert då man ser ett vykort med snötyngda träd..
Men det är verkligen inte för mig.

Då snön dyker upp så dör jag en aning...
Jag verkligen avskyr knarrandet under mina fötter.
Jag tycker inte om kylan som biter i mina kinder..
Jag vet inte hur jag ska klä mig för att inte frysa eller svettas.

Jag vill bara slippa att gå ut tills det blir vår igen...
Jag till och med sover dåligt då det snöar på utsidan.

Sedan kommer tiden då snön smälter...
Allt blir smutsigt och det är grus överallt.
Det smälter och sedan fryser det igen så överallt är det halt och man känner sig begränsad då man ska försöka röra sig utomhus.
Visst vore det väl bättre om snön aldrig hade dykt upp, om vinterns nederbörd nådde jorden som regn i stället?

Tänk om jag kunde få skänka all vår snö till nordpolen och de stackars isbjörnarna som så väl behöver den.... Då hade jag levt i en bättre värld.

Men efter snö kommer det jag älskar, tiden då naturen vaknar till liv igen.
Jag längtar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar